CUPRINS

INTRODUCERE

Capitolul I. Managementul costului- element al dirijarii intreprinderii
1.1.Costul de productie-esenta economica si functiile
1.2. Tipologia costurilor
1.3.Consumurile si cheltuielile-elemente ale costului de productie
1.3.1. Componenta consumurilor
1.3.2. Componenta cheltuielilor
1.4. Metode de evidenta si calcul a costurilor
1.4.1. Calculatia costului pe produs
1.4.2. Calculul costului pe faze
1.4.3. Calculul costului pe comenzi
1.4.4. Calculul costului pe baza de normativ
1.4.5. Metoda costului standart
1.4.6. Calculul costului prin indici de echvalenta(Metoda Georges Perrin)
1.4.7. Metoda tarif-ora-masina (THM)
1.5. Managementul firmei prin costuri
1.6. Centrele de cost-mecanism de dirijare eficienta a costului
1.7. Centrele de responsabilitate si de cost
1.7.1. Centrele de responsabilitate-subsistem al firmei

Capitolul II. Analiza tehnico-economica a activitatii de producere si comerciala a S.A.”Carmez”
2.1. Caracteristica generala a intreprinderii
2.2. Analiza in dinamica a principalilor indicatori economici ai activitatii de producere a S.A.”Carmez”
2.2.1. Analiza volumului de vinzari
2.2.2. Analiza productiei marfa
2.2.3. Analiza resurselor de munca
2.2.4. Analiza costului de productie
2.2.5. Analiza profitului si a rentabilitatii
2.3. Analiza financiara a intreprinderii de baza la S.A.”Carmez”
2.3.1. Analiza de bilant intre activele intreprinderii si sursele ei de finantare
2.3.2. Analiza lichiditatii
2.3.3. Analiza de corelatie a dependentei rentabilitatii productiei de factorii
2.4. Analiza SWOT

Capitolul III. Proiectul de restructurare a managamentului costurilor in cadrul intreprinderii S.A.”Carmez”
3.1.Introducerea centrelor de responsabilitate la intreprinderea S.A.”Carmez”
3.1.1. Cunoasterea activitatilor zonelor care genereaza costuri
3.1.2. Definirea ariilor centrelor de cost in baza structurii organizatorice a intreprinderii
3.1.3. Crearea responsabilitatilor pentru activitate si costuri
3.1.4. Argumentarea procesului de luare a deciziei
3.1.5. Folosirea informatiei pentru imbunatatiri continuie
3.1.6. Evaluarea efectului de la introducerea managementului prin centre de cost
3.2. Manualul costului S.A.”Carmez”
3.2.1. Lista produselor (de baza si auxiliare) pentru care se vor forma costurile,unitatile de cost
3.2.2. Tipurile de costuri si componenta lor
3.2.3. Determinarea structurii organizatorice de generare si inregistrare a costurilor
3.2.4. Metodele de inregistrare si colectare a consumurilor directe si indirecte
3.2.5. Responsabilitatile departamentelor in colectarea si inregistrarea datelor
3.2.6. Formele de inregistrare si colectare a datelor
3.2.7. Metodele de distribuire a costurilor indirecte

CONCLUZII

BIBLIOGRAFIE