CUPRINS

INTRODUCERE

Capitolul I: Managementul strategic ca sistem de dezvoltare a întreprinderilor
1.1. Identificarea necesităţii de aplicare a managementului strategic în activitatea întreprinderii
1.1.1. Avantajele şi limitele managementului strategic
1.1.2. Aplicarea managementului strategic pentru menţinerea firmei pe piaţă
1.1.3. Aplicarea managementului strategic pentru lansarea şi/sau dezvoltarea firmei pe piaţă
1.2. Diagnosticarea globală a întreprinderii
1.2.1. Analiza economico-financiară a activităţii
1.2.2. Studiu mediului actual şi a pieţei de activitate
1.2.3. Delimitarea ariei de concurenţă, stabilind oportunităţile întreprinderii
1.2.4. Analiza nivelului de risc
1.3. Implementarea managementului strategic în întreprindere
1.3.1. Implimentarea prin modificarea structurii organizaţionale a firmei
1.3.2. Implimentarea prin modificarea culturii organizaţionale a firmei
1.3.3. Instrumente de implimentare a managementului strategic

Capitolul II: Analiza pieţei de construcţie în Republica Moldova
2.1. Studiul pieţei de construcţii în ultimii 10 ani
2.1.1. Evoluţia în cifre a pieţei de construcţii cu definirea problemelor de bază
2.1.2. Cadrul legislativ
2.1.3. Sursele investiţiilor financiare în construcţii
2.1.4. Studiu ofertele de creditare a locuinţelor în ţară
2.2. Analiza: cost, preţ şi capacitate de cumpărare în ramura de construcţii
2.3. Analiza: cost şi durată de execuţie în ramura de construcţii

Capitolul III: Implementarea managementului strategic în firmele de construcţii din Republica Moldova
3.1. Studiul participanţilor la piaţa de construcţii din Republica Moldova
3.2. Analiza eficienţei activităţii firmelor de construcţii pe piaţă
3.3. Recomandări de implementare a managementului strategice în firme de
construcţii autohtone
3.3.1. Recomandări pentru firme de construcţii mici
3.3.2. Recomandări pentru firme de construcţii mari
3.3.3. Modele de controlling a managementului strategic implementat

CONCLUZII

BIBLIOGRAFIE